regn i sydney jajamen

tjena grabbar nu sitter vi hemma och tar det lugnt,. jag stojfan sitter vid datorn och ola o piotr sitter (ligger) i soffan och chillar framfor tv. jo mutantas de e sa att stajfajn eller stefaan som ja kallas har nere (down unda) och uula och pet her e i sydney och maxar. vi tankte plugga en termin pa university of sydney.
idag har vi skaffat ett rum i ett hus pa 129 abercrombie st. vi sitter nu i vardagsrum o vantart pa maklaren han ska dyka u pp med nycklar.. tydligen har hans bil pajat men men han kommer val. det raegnar aven sonder i detta land. regn som vi akte fran sverige for att slippa... inte ball. imoirgon tankte vi dra ut o titta lite i landet kanske pipa forbi byron bay ett par dar har hort att jerker e dar o maxar.
pluttas var det i melbourne du  var? vi tankte kanske ta en svang dit ocksa om du sager att de e bra var polare niels hanger dar for tillfallet.. sen kanske det blir en trip till perth vi har hangt med ett gang brudar darifran men det far vi se detta land e ju sa sjukt stort sa ja fattar det inte.


ta de lugnt det gor vi. bilder kommer, kanske har kanske pa resdagboken som vi nu skaffat. tror ja.chillicaket heter vi tydligen men vi lar ju iunte lagt upp ngt an. jaja be cool stay in school,

Kommentarer
Postat av: Plurre

Melbourne måste matchas! Kulturstaden, Sydney är bara fullt av yuppies... Men förutom kultur så är det också SPORTstaden. Formel 1, Australian Open osv. Dessutom är det hemmaplan för St. Kilda. Aussie rules laget framför andra!

Tar dessutom bara två timmar till Canberra. Ingen jätteupplevelse att maxa Canberra, men jag tycker defintivt att det är värt en eller två dagar då det ligger så nära Sydney.

Jag var aldrig i Perth, ligger ju på andra sidan jorden. Känns som att det kostar mer än det smakar.

Däremot är Brisbane inte helt dumt. Då kan ni maxa Fraser Island (jag gjorde Moreton) och Surfer's Paradise...

2008-02-04 @ 16:54:51
Postat av: stiff

kultur? lol

2008-02-05 @ 11:07:28
Postat av: Russin

grattis reuter

2008-02-05 @ 13:54:28
Postat av: Russins lilla syster

GRATTIS MIN FAVORIT PETTER!

2008-02-05 @ 15:54:14
Postat av: Plurre

Först kan jag inte låta bli att kommentera på särskrivningen som föregående skribent gör: "Russins lilla syster". Så ni är syskon, men du är inte nödvändigtvis lillasyster, utan bara liten? Eller så är du kanske lilla lillasyster?

Annars, grattis PN.

Stefan garva inte åt kultur. I min bok betyder det också sport! Även om jag kände att jag behövde förtydliga det för er del... ;)

2008-02-05 @ 16:48:17
Postat av: steff

du kan inte sätta = mellan sport å kultur. russins syrra e liten men de e ju iofs relativt

2008-02-05 @ 17:03:45
Postat av: Russin

Hugg inte på min lilla lillasyster.

2008-02-05 @ 17:09:59
Postat av: Plurre

Jag är inte ensam om att inkludera sport i kultur. Kultur är ett svårdefinierat begrepp. Sport är dessutom alltid en viktig del i varje enskild kultur. Alla länder har exempelvis nationalsporter som är en del av det landets kultur. Orkar inte med någon längre utläggning...

Tagga ner Russin, vore det inte värre att inte kommentera det? På så vis kan din lilla syster fortsätta göra samma misstag. Kanske lite bryskt, men ack så välmenande! ;)

2008-02-05 @ 17:46:26
Postat av: Russins lilla syster

Jag är både russins lilla syster och lillasyster. Har alltid vart och kommer alltid att vara :)

2008-02-06 @ 21:43:10
Postat av: stäffaan

hade sport varit del av kultur hade inte sport haft en egen del i tidningen utan funnits i kulturdelen. sport e sport o har inget med kultur att göra.
russins lilla syster: du e ju större än vad russin e?

2008-02-06 @ 23:45:04
Postat av: Russin

lillasyrran behöver lära sig att stava korrekt..

stefan. större? var inte det att ta i lite?

2008-02-07 @ 18:00:55
Postat av: Russins lillasyster

jag kan stava, jag hade bara lust att skriva så :) jag är inte längre men kanske bredare haha

2008-02-07 @ 18:21:44
Postat av: gurka

fan vad ni e tråkiga. Petter grattis min lilla vän.

2008-02-11 @ 22:06:25
Postat av: gurka du e tråkig

ja trodde hon var större russin du e ju sjukt liten

2008-02-16 @ 08:33:00
Postat av: steffo

petter e väl inte så liten?

2008-02-16 @ 08:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback